Har man besökt några mässor så har man redan någon form av förväntan. Som besökare vill man samla information eller få reda på det senaste inom sitt intresse. Man vill lämna mässan med en stillad nyfikenhet, man vill veta mer efter sitt besök och ha en klarare bild av de företag man har träffat.
Det kommer vara trångt, hög ljudnivå och många som pratar samtidigt, som en surrande bikupa full av förväntan och energi. Genom detta brus ska besökare och utställare nå varandra, hitta ett utrymme för att lyssna och berätta. Hur ska vi lyckas bäst med att nå fram? Kan man skapa en bubbla som utställare, kan man bjuda in och stänga ute allt det andra om så bara fören stund?
Jag skulle vilja uppleva det som att ta ett kliv in på en matta som dämpar andra intryck och ger en möjlighet att fokusera en stund. Kanske smaka, känna eller lyssna? Vad krävs det för att få en besökare att stanna upp och ta sig tid? Vad krävs det för att stänga allt annat ute en liten stund?
På en kort och intensiv stund ska ni få fram det som är äkta och kanske möjligen beröra och skapa ett engagemang under en pulserande miljö. Här är verktyg som pitchen väldigt värdefull. Stå redo med er kärna, med ert viktigaste syfte.
Så frågan är: kan ni skapa en bubbla och vad ska den då innehålla?